Hemsida… Menar du webbplats?
Senaste dagarna har diskussionen om användandet av ordet hemsida kommit upp på tapeten igen efter en tweet på #svSEO Frekvent användande av ordet ”hemsida” av Google. Dags för förnyelse! Hemsidor gjorde man på 90-talet. Nu gör man webbplatser! #svSEO #svPPC — Alexander Edsmyr (@edsmyr) March 27, 2014 De allra flesta i Sverige använder ordet hemsida […]
Framgångsrik strategi för sökmotoroptimering till företag i Göteborg
Sökmotoroptimering kan vem som helst hjälpa dig med – det finns många bra SEO-bolag i Göteborg. Du kan fråga efter och jämföra offerter, och antagligen hitta ett bra och prisvärt förslag som hjälper dig till bättre ranking på några av dina sökord. Om du däremot vill ha en framgångsrik strategi för hur du maximalt ska […]
Hur många avslut får du?
Arbetet med sökmotoroptimering är oerhört viktigt. Du behöver mycket besök och många återkommande besökare på din webbplats. Det ska vara enkelt att hitta till dig och oavsett vilken variant av sökfrasen man använder i Google så kommer din webbplats som ett förslag och besökaren klickar sig in. Detta beskriver arbetet med SEO, men där tar […]
Synlighet på internet?
Om du ställer följande fråga till någon äldre släkning: ”Syns du på internet?”, vilket svar får du då? För oss som arbetar med synlighet på internet som sökmotormarknadsföring (SEM), sökmotoroptimering (SEO) och fortsättningsvis konverteringsoptimering (CRO) är det ibland ganska svårt att prata om sitt arbete. Trots att vi SEO-konsulter vanligtvis brinner för optimering och att […]
Sökmotoroptimering – en ung bransch
SEO, eller Search Engine Optimization tillhör en bransch som växer så det knakar. Att sökmotoroptimera sin webbplats är ett måste om du ska lyckas på webben. Eftersom de allra flesta söker på nätet för att hitta svar, tjänster, produkter och bra information så ska givetvis din webbplats finnas till hands och ranka bra på det […]