Så tror vi att en SEO byrå ser ut 2016
Året 2015 har avslutats och det nya året, 2016, har inletts med stormsteg. Ett nytt år innehåller alltid nya möjligheter för en SEO byrå, det kommer dyka upp nya trender medan andra försvinner och blir en del av det förgångna. Idag ska vi därför ta en titt på vilka trender som vi tror kommer bli stora […]
En strategibyrå eller en SEO-konsult?
Skillnaderna mellan att anlita en strategibyrå och en old-school SEO-konsult är förmodlingen ganska många. Normalt sett har en SEO-konsult ett fåtal kunduppdrag, och när konsulten är fullbelagd, är det således svårt att ta in fler uppdrag. Anlitas en kompetent byrå finns ofta ett bredare kundsegment. Dessutom finns ofta ett strategi-mindset som sträcker sig hela vägen […]
SEO för mobiler
De senaste åren har det snackats mycket om huruvida viktigt det är att för webbplatsen ha en användarvänlighet för mobila användare, med små enheter. Företag som arbetar med sökmotoroptimering har tidigare inte varit så pigga på att fokusera på den typen av anpassning. Men senaste året har detta vänt pga att Google väljer att ranka sajter helt […]
Snygga logotyper
Alla som någon gång har skapat en egen webbplats eller hjälpt ett företag att synas på nätet vet hur viktigt det är att ha en bra logotyp. En bra logotyp lyfter hela ditt företag, det gör det mer seriöst vilket i sin tur innebär nya kunder. Men det är svårt att göra en logotyp, och […]
Mycket testande hos Google
Har du många besökare på din webbplats har du goda förutsättningar för att arbeta med konverteringsoptimering. Genom kretativa förslag på förbättringar kan du genom A/B-tester prova hur din webbplats kan förändras för att höja konverteringen. Ett företag som har väldigt många besökare är Google. Här körs hejdlöst med tester för att prova vilka förändringar som […]
”Link Echoes” – Länkspöken
I senast Whiteboard Friday berättade Rand Fishkin om ett fenomen som kallas Link Echo eller på svenska länk-eko. Vissa kallar det också för Link Ghosts eller på svenska länkspöken. Googles algoritmer är väldigt avancerade och komplexa. En av de allra viktigaste delarna i arbetet med sökmotoroptimering och högre placeringar är att skaffa inlänkar. Varje inlänk […]
Lär dig mer om sökmotoroptimering
Sökmotoroptimering är en, som jag varit inne på innan, en ung bransch. Det innebär att det är svårt att hitta bra böcker och material i ämnet som är några år gamla utan det du får göra är att läsa alla bloggar som finns att läsa på Internet. Många som arbetar med sökmotoroptimering är väldigt generösa […]
Internetmarknadsföring 2014
Utvecklingen har under våren 2014 gått snabbt framåt och faktum är att den hela tiden ökar i fart. Har ni som företag inte redan satsat hårt på internetmarknadsföring är det dags att tänka om. Det är den absolut viktigaste delen i er marknadsföring och det gäller att hänga med så man inte missar tåget. Det finns många […]